Dzisiejsi klienci oczekują od firm więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Chcą interaktywnych, spersonalizowanych doświadczeń, które spełniają ich potrzeby, są wygodne i zmniejszają stres w ich życiu. Aby spełnić te oczekiwania, firmy muszą lepiej poznać swoich klientów. Pozwoli im to zrozumieć, jakiego rodzaju doświadczenia cenią, jakiego rodzaju rekomendacje chętnie widzieliby od firm takich jak ich oraz jak mogą wykorzystać te rekomendacje jako sposób na budowanie zaufania u potencjalnych klientów. Uzyskanie rekomendacji od klientów to prosty sposób, aby powiedzieli Ci, co kochają w Twojej firmie i co mógłbyś zrobić lepiej. Przy odpowiednim podejściu nie będzie to dla żadnej ze stron uciążliwe. Oto kilka wskazówek, jak uzyskać rekomendacje od klientów, nie wychodząc na zdesperowanego lub przerażającego.
Najpierw zapytaj o zgodę
Ludzie mogą być łatwo wyłączeni przez każdy rodzaj rozmowy sprzedażowej.
-
Jeśli masz już wypracowane relacje ze swoimi klientami, możesz zapytać ich, czy byliby skłonni udzielić Ci rekomendacji.
-
Jeśli dopiero zaczynasz budować relacje z klientami, możesz poczekać z prośbą o rekomendacje, aż nawiążesz z nimi bardziej osobiste połączenie. Jeśli poznałeś już kilku klientów osobiście i czujesz się komfortowo prosząc o rekomendację, prawdopodobnie otrzymasz pozytywną odpowiedź.
Prosząc o rekomendacje, wyjaśnij, dlaczego jest to ważne
Klienci mogą rozumieć, dlaczego chcesz uzyskać ich opinie, ale mogą nie zdawać sobie sprawy, dlaczego uzyskanie faktycznej rekomendacji jest dla Ciebie tak ważne. Najlepsze rezultaty uzyskasz, jeśli jasno wyjaśnisz klientom, że szukasz rekomendacji, aby poprawić swoje produkty i usługi. Możesz powiedzieć coś w stylu: "Cenimy twoje opinie, ale chcielibyśmy również uzyskać twoje szczere rekomendacje. Chcielibyśmy wykorzystać je do ulepszenia naszej firmy i naszych produktów w przyszłości." Jeśli jasno określisz, dlaczego chcesz rekomendacji, klienci zrozumieją, że nie szukasz tylko opinii. Chcesz, aby dostarczyli szczere recenzje, które pomogą Ci ulepszyć Twoją firmę.
Nie wymagaj od klientów zakładania konta lub podawania adresu e-mail.
Możesz chcieć wymagać od klientów zalogowania się na swojej stronie i podania adresu e-mail, aby zostawić im recenzję, ale stracisz wielu klientów, którzy nie chcą się męczyć z tworzeniem konta. Nie wymagaj od swoich klientów podawania adresu e-mail ani zakładania konta. Zamiast tego, pozwól im uzyskać dostęp do swojej platformy z dowolnego urządzenia i pozostawić recenzję w zaledwie kilku kliknięciach.
- Admin